WhatsApp FaceBook send e mail
צילום: נמרוד גליקמן

בצל משבר הקורונה והירידה במכירות: קוקה־קולה נכנסת לתוכנית התייעלות

נווית זומר
08.12.20

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים יוצאת למהלך התייעלות מקיף באמצעות שינוי ניהולי מבני, שיבטל את המטות של כל אחת מהחברות־הבנות, למעט טרה ומשקר. במקומן יוקמו שלוש חטיבות קונצרניות שייתנו שירותים לכל החברות־הבנות בתחומים הבאים: תפעול ־ כולל את תפעול מפעלי הקבוצה, ניהול שרשרת אספקה מרכזית, הפצה ולוגיסטיקה, בראשות עופר ינקו, שהיה מנכ"ל נביעות; השני - מכירות וסחר בראשות ענבל הרסון; והשלישי - שיווק וניהול מותגי קוקה־קולה, שיווק קמעונאי ועוד, בראשות הראל חייקין. כתוצאה מהמהלך משרות רבות יתייתרו והדבר עלול לביא לפרישת עשרות בעלי תפקידים.

 

מאז שהחל משבר הקורונה סבלה החברה מירידה במכירות לשיווק המוסדי ופיטרה 200 עובדים. היא מתמודדת עם יבוא מקביל מאוקראינה במחירים מוזלים ומטרנד הבריאות, שהביא למעבר צרכנים למים. לכן היא נדרשת להוריד עלויות על ידי מבנה יעיל ומאוחד בכפיפות ליורם שגיא, נשיא הקבוצה. למנכ"ל פעילות ישראל מונה ניר לוינגר, כיום מנכ"ל חברת המכירות וההפצה.

 

מהחברה נמסר: "המבנה הניהולי החדש מותאם למגמות הכלכליות והצרכניות של המשק. נטפח את הנכסים המרכזיים של החברה, האנשים והמותגים שהובילו אותה להישגים".