WhatsApp FaceBook send e mail
tashalex - stock.adobe.c...

הסיבוב של אלי זוגלובק: אחרי האקזיט על אסם הוא יתחרה בה עם תחליף בשר חדש

מאת נווית זומר
03.02.21

סטארט־אפ חדש לתחליפי בשר בבעלות אלי זוגלובק, בעלי זוגלובק, ורונית דוידוביץ, טכנולוגית מזון שעסקה בפיתוח מותגים פרטיים לחברות ולרשתות מזון. המותג Wonders of Nature משיק לראשונה סדרת תחליפי בשר: המבורגר, בשר טחון, קבב ונקניקיית צ'וריסו המבוססים על חלבוני אפונה וסויה, ללא חומרים משמרים, ללא גלוטן, וללא סימון אדום (סימון ליצמן).

 

בכך סוגר זוגלובק מעגל: לפני כ־15 שנה הקים בארצות־הברית מפעל לתחליפי בשר מצוננים ומכר את תוצרתו לרשתות מזון ברחבי ארה"ב. ב־2018 מכר את המפעל תמורת 20 מיליון דולר לאסם נסטלה, שרצתה להיכנס לשוק האמריקאי, ניסיון שלא צלח. כיום אסם מייבאת לארץ את תחליפי הבשר סנסשיונל של נסטלה. כעת חוזר זוגלובק לתחום, ובחודש הבא יפעיל את המפעל בארה"ב (המבנה נשאר בבעלותו) וייצר את מוצרי וונדרס אוף נייצ'ר לשוק האמריקאי. המוצרים שפיתח הם בעלי מרקם דמוי בשר ומכילים חומרי גלם כמו חמאת קקאו ואבקת חרובים.

 

שיווק המוצרים יחל היום בשופרסל ב־34 שקל לאריזה, והסלוגן יהיה "תתכוננו להתפלא". זוגלובק: "שמנו דגש רב על הטעם. שוק הבשר העולמי מוערך בהיקף מכירות של 1.4 טריליון דולר בשנה".