WhatsApp FaceBook send e mail
Tal Sivan-Ziporin

לא רק קפה: עלית משיקה קפסולה להכנת משקה בטעמי קקאו ושוקולד מריר ספלנדיד

מאת נווית זומר
07.03.21

שוקו בלחיצה: קפה עלית ושוקולד ספלנדיד משיקה לראשונה קפסולה להכנת משקה שוקולטה בטעמי קקאו ושוקולד מריר ספלנדיד, שוקולד הפרימיום של עלית. קפסולת השוקו תואמת מכונת נספרסו, והיא ללא קפאין. מחירה 1.35 שקל בממוצע.

 

משבר הקורונה הזניק את שוק הקפסולות בישראל: השהייה בבית, המחסור בבתי קפה וצריכת קפה ביתי על חשבון הקפה במשרד העלו את קטגוריית הקפסולות ב־2020, כפי שמשתקף בנתוני סטורנקסט (הדוגמת רק ברשתות שיווק מזון, ולכן מכירות נספרסו המשווקות ישירות לצרכן לא כלולות בה) לשיא כל הזמנים עם זינוק של 54% לעומת 2019. מכירות הקפסולות הסתכמו השנה ב־149 מיליון שקל, ובערכים כמותיים – כמיליון קפסולות לעומת 70 מיליון קפסולות ב־2019. על פי סטורנקסט, נתח השוק של עלית הוא 42% בערכים כמותיים ו־39% בערכים כספיים.

 

בשנה שעברה נוסף שחקן משמעותי חדש, כשאסם־נסטלה השיקה בישראל את קפסולות הקפה של סטרבאקס, והיא מחזיקה ב־2020 נתח שוק של 18.4% כספי ו־13.6% כמותי משוק הקפסולות. סטרבאקס נגסה בנתח השוק של עלית, ואלמלא גדל כל שוק הקפסולות ב־2020 הייתה עלית עלולה לחוות ירידה גדולה יותר. כמו כן, ייתכן שחלק מנתח השוק שתפסה סטרבאקס היה על חשבון נספרסו.