הדבר הראשון שהובא לידיעתה של רומי גיאור, בתום רביצה בת 41 ימים על הדשא הסינתטי של בית 'האח הגדול', היה התחקיר על סוכן הדוגמניות שי אביטל. זה לא מאוד הפתיע אותה. יותר נכון, מאוד לא הפתיע אותה. "זה משהו שכל תעשיית הבידור הייתה מודעת אליו, אבל זה מעולם לא דובר בקול", היא מודה, "אבל הייתי בהלם שזה סוף־סוף יצא החוצה. פרסום התחקירים זה צעד מאוד גדול בחברה הישראלית, בטח בעולם הבידור. עד עכשיו הושפענו מארה"ב, ממי־טו, אבל ראית בארץ את מערכת הענישה. אין פה באמת עונשים להתעללות מינית ולהטרדות מיניות. זה גם דבר מאוד משמעותי בתעשיית הבידור, שבה קורים דברים מפחידים".
ואת הדברים האלה היא מכירה מקרוב. "שי אביטל ואני הכרנו באירועים בתל־אביב, במסיבות, ואז הוא התחיל לשלוח לי הודעות בפייסבוק", היא משחזרת את ההיתקלות הראשונה עם אביטל, כשהייתה בת 16, "הוא כתב לי 'תבואי לאירועים, אני אקדם אותך בתעשייה ובעולם הבידור'. כשניגש אלייך מישהו כמו שי אביטל שהוא אדם עם תעודות, שיש לו דוגמניות עם שם עולמי כמו אסתי גינזבורג ורואים את הקמפיינים שהוא מתעסק איתם, את אומרת אוקיי, הבן־אדם באמת אהב את איך שאני נראית, הוא רוצה לעזור לי. את מאמינה לו, אז את עונה. את מנהלת איתו איזשהו שיח שמהר מאוד מקבל אופי אחר. זה מתחיל כהתכתבות מקצועית של 'אני חושב שאת יכולה להתאים לי לסוכנות, תבואי לפגישה ואני אחתים אותך ותתחילי לעבוד', ואז כשאני מביעה התעניינות, מהר מאוד השיחה מקבלת גוון של 'תבואי לאירוע מחר, נעשה דרינק, נראה איך אפשר לעזור לך'. שזה כבר תמוה, כי אם היית רוצה להחתים אותי באמת היינו קובעים פגישה בעשר בבוקר במשרד, לא היית מזמין אותי לדרינק איתך בלילה בתל־אביב. יש לי צילומי מסך של הודעות איתו".
ולא זרמת לדרינק.
"למזלי היה לי את ההיגיון הבריא להבין שזה לא במקום. לימים גם ראיתי אותו, נתקלנו אחד בשני ואופן ההתנהלות שלו ברמה הפיזית היה לא במקום. פתאום הוא מניח את היד על המותן שלי, אומר לי, 'איזו יפה, איך כיף לראות אותך, מתי תבואי אליי כבר לסוכנות, אבל רק אם נעשה ערב לפני'. זה היה סליזי. מתוך המקום הזה היה לי את ההיגיון הבריא לא ליפול לבור הזה. משהו שם היה לא תקין. מזל שהייתה לי בגיל הזה ההבנה שככה לא מתנהלים".
זה לא נגמר שם. לפני חצי שנה, כשהיא כבר בת 23, עם רזומה של תוכנית ריאליטי אחת ('2025') ועבודה ככתבת בידור באתר מאקו, התרחשה תקרית נוספת. "יצאתי לסקר סט צילומים של אחת הדוגמניות שלו", היא משחזרת, "הגעתי לסט, פגשתי את שי, החלפנו שלום קצר וחיכיתי לתורי לראיין את הדוגמנית, פתאום קלטתי שתוך כדי שאני עומדת, שי יושב על כיסא מאחוריי ומנסה לצלם אותי. תפסתי אותו בחצי עין, שאלתי אותו, 'מה אתה עושה?' ואז הוא צילם אותי מקרוב ואמר, 'אני שולח תמונה שלך לחבר שלי, שבוע הבא אנחנו טסים ואני רוצה שתבואי איתנו לעשות כיף'. תביני, אני עומדת על סט צילומים, מאה אנשים בסט, הסיטואציה הזאת מתקיימת וזה לא נראה תמוה לאף אחד".
אנשים ראו ושמעו את זה?
"ראו בטוח, כי זה קרה בתוך סט הצילומים. אני לא יודעת אם חשבו שזה בקטע חברי ובגלל זה לא הרימו גבה או לא חשבו שזה לא בסדר. לדעתי הוא רצה להעביר תמונות שלי לחבר שלו כדי להראות לו שאני בחורה נאה ושהוא רוצה להטיס אותי איתם".
יכול להיות ששמענו רק על קצה הקרחון של שי אביטל? שיש דברים נוספים וקשים?
"אני נאלצת להגיד שכן".
טוב, עכשיו הדוגמניות החזקות שלו עזבו אותו. נטע אלחמיסטר, קורל סימנוביץ'.
"הן עשו את המעשה הנכון. אם הן, קבוצת הנשים הכי חזקה במדינת ישראל, שמצליחות בתחום שלהן, לא יקומו ויגידו שדבר כזה לא מתקבל על הדעת ושהן לא מוכנות לתת לזה יד, איך זה ייראה?"
את חושבת שהן באמת לא ידעו? את אומרת שההתנהגות שלו הייתה ידועה בתעשייה.
"תראי, אני לא יודעת מה הן ידעו או לא ידעו, אבל ממה ששמעתי אני יודעת שלטאלנטיות הגדולות שלו הוא מעולם לא התייחס בצורה הזאת".
נתקלת בעוד מקרים של הטרדות?
"בואי נגיד שהיו עוד הטרדות בתעשייה, אבל אני כרגע לא בשלה לדבר על זה. הסיפור השני והספציפי שקרה לי כלל אינטראקציה אינטימית ואני מאוד מתקשה לדבר על זה. זה עוד מוקדם לי. אבל כשיוצאים כאלה סיפורים כמו שי אביטל זה חד־משמעית נותן לי את התחושה שאני לא לבד. לראות את הנשים החזקות האלה שאזרו אומץ והלכו להתלונן, גם לי זה נותן אומץ לדבר".
פרקליטיו של שי אביטל, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי מסרו בתגובה: "אין אמת מאחורי הדברים. צר לנו שמתנהל לינץ' ציבורי נגד מרשנו בתקשורת. כתבות מעין זו פוגעות בזכות להליך הוגן - הן מגמתיות, דורסניות ויש בהן שיבוש הליכים וזיהום עדויות. הליך חקר האמת נפגע קשות, בחסות התקשורת".
× × ×
ל'אח הגדול' (הגמר ישודר בשלישי הקרוב ברשת 13) נכנסה גיאור על תקן הבלונדינית התוססת מרמת־השרון, זו שאין ברקע מוזיקת כינורות כשהיא מגוללת את סיפור חייה. כאחת שמחזיקה בארסנל כבר תוכנית ריאליטי אחת, וכמי שעברה מאז לצד המסקר, היא מכירה את השטנץ. בלונדינית, אבל לפניך. איך אמרה ועוררה מיני־סערה: "מתי זכתה (ב'אח הגדול') כוסית ללא סיפור ביטוח לאומי?".
בשבוע שעבר היא הודחה מהבית המצולם, והיא עדיין עומדת מאחורי האמירה ההיא. "אנחנו כבר יודעים ש'האח הגדול' מלהק דמויות מכל שכבות האוכלוסייה. את יכולה למצוא שם הכל מהכל, ובדרך כלל כצופה יש טייפקאסט לדמויות שזוכות בעונה. לא נמנית ביניהן בחורה צעירה, כוסית, שבאה בלי אג'נדה מטורפת או סיפור חיים קורע לב, שבאה רק ליהנות ולקחה את העונה. לא ראיתי עדיין זוכה כזו".
אז נכנסת בידיעה שלא תזכי?
"כשאת כבר נכנסת למשחק את כן מקווה, רוצה, מצפה. כולם רוצים לקחת את המשחק. אבל לא זכיתי להגיע לסוף. באיזשהו אופן הנבואה שלי הגשימה את עצמה".
אבל הרי אנחנו אוהבים את הקרדשיאנס, את הדמויות השבעות האלה. בעצם, למה מישהי כמוך לא יכולה לזכות בריאליטי ישראלי?
"שאלה מצוינת. אני חושבת שאנחנו עם שהוא מאוד חם ומחבק, אז אני יכולה להבין את הרצון לתת את המקום הראשון והזכייה הכספית למי שיותר צריך את זה. גם אני בתור צופה יכולה ליפול למקום הזה. אבל אני חייבת להגיד לך שבניגוד למה שחושבים, אני מכלכלת את עצמי מגיל 16, עובדת, מחזיקה את הרכב שלי, מממנת לעצמי את התואר בתקשורת בבינתחומי, שכר לימוד יקר. מאוד קל לשבץ אותי בטייטל של הצפונבונית. כי אני בלונדינית, כי גדלתי ברמת־השרון, כי אני מתנסחת בצורה מסוימת ומתנהלת באופן מסוים. אני עובדת מאוד קשה כדי להצליח, לומדת מאוד קשה ותלמידה מצטיינת ומתחזקת את העמוד שלי באינסטגרם כדי להתפרנס גם מזה. עכשיו אני רוצה להאמין שייפתחו בפניי עוד דלתות".
אילו דלתות?
"החלום הכי גדול שלי זה להנחות בטלוויזיה. יש משהו באנרגיות של אולפן טלוויזיה שאי־אפשר להסביר. אמרו לי לפני 'האח הגדול' שאם אכנס לתוכנית לא אגיע לעבודה הזאת בחיים".
למה?
"בגלל המילה 'פליטה'. יש איזושהי צורת התבוננות מאוד מזלזלת באנשים שבוחרים ללכת לעשות ריאליטי. אפשר לקרוא לזה 15 דקות, אפשר להגיד שזה צהוב ורדוד, אבל בשורה התחתונה אנשים שהולכים לעשות ריאליטי הם אנשים שנבחרו בפינצטה, ומעצם היותם שותפים בתוכנית ריאליטי הם מיוחדים, נקודה, כי אם לא היה בהם את התבלון הזה הם לא היו שם. ובאיזשהו מקום בישראל יש נטייה לחשוב שלמי שהולך לתוכניות ריאליטי כמו 'האח הגדול' ו'הישרדות' אין כישרון, אין יכולת להצליח. זה משגע אותי. מחרפן אותי.
"למה אם השתתפתי בתוכנית 'האח הגדול' אני לא יכולה ביום מן הימים להנחות את 'האח הגדול', עם כל הכבוד ללירון ויצמן שאני מתה עליה? כשהתחלתי לעסוק בתחום, הרגשתי שדלתות נסגרו עליי בגלל שעשיתי ריאליטי, ועוד ריאליטי כושל".
אני קצת מופתעת מהמניפסט הזה. לא נחשפתי לצדדים האלה שלך בעונה הנוכחית.
"כי זה ריאליטי, בוחרים הגדרה שהיא מאוד יבשה שלך כבן־אדם ומנסים להקצין אותה. אני כן מרגישה שנתנו טעימות ממני ומהתוכן שלי ומהעומק שלי. בסוף לוקחים שיחה שניהלתי עם אחד הדיירים במשך חצי שעה והופכים אותה לשיחה של שתי דקות. מראים תמצית, ומה שעובר זה ה'אסנס' שלך. המקרו, לא המיקרו".
מה הרגשת שהבאת לבית?
"שמחת חיים וכיף, וגם היגיון בריא כי לא באתי לריב על סיגריות או על טוסטים או על חלב שיבולת שועל".
למרות שנקלעת לריב על חלב שיבולת שועל, כשהוצאת קרטון מהמקרר וגרמת לג'קו אייזנברג לרתוח.
"אני חושבת שהתנהלתי בריב הזה בצורה מאוד מכבדת. כשהוצאתי את החלב, שהיה מיועד למיטב ידיעתי לכלל דיירי הבית, לא חשבתי שאני עושה משהו שיכול לפגוע במישהו. פניתי לג'קו מספר פעמים בבקשה לדבר בצורה יפה ומכבדת והוא לא הסכים, טישטש אותי. כשראיתי שהוא מורח אותי אז העניינים התלהטו בינינו".
לא הסתדרתם.
"הסיטואציה איתו בבית הייתה מאוד מורכבת, הוא היה ממש מתעצבן ונכנס למצוקה ברגע שקרו דברים בבית שלא כראות עיניו, למשל, אם היו כלים בכיור או הזיזו את המגבות בחדר הארונות או אם נגעו לו בטעות בטוסט".
נגעת לו בטוסט?
"הייתה סיטואציה בבית שבה עומר (ברזני) הכין לי ולו טוסטים. הלכתי לחדר לסיים להתארגן וכשיצאתי החוצה הוא ישב בשולחן האוכל ואמר, 'קחי את הטוסט שלך, הוא בטוסטר'. לקחתי את הטוסט והתיישבתי בשולחן מול עומר. הוא הסתכל עליי במבט מבועת, כאילו השמיים נפלו, ולחש לי, 'לקחת את הטוסט של ג'קו'. לא ידעתי שהטוסט שייך לג'קו. ואז עומר רץ, חטף את הטוסט שלי מהצלחת, החליף בין הטוסטים והתיישב בשולחן. אמרתי לעומר, 'מה, עשיתי פדיחה?' ובמקביל מאחוריי ג'קו טורק את הטוסטר בעצבים ומתקדם לחדר 'האח' בהלך רוח קרבי. מהבושה התחלתי לבכות".
את מתארת אדם נפיץ.
"היו סיטואציות כאלה עם ג'קו בבית, וגם מהפרקים שכן הספקתי לראות ראיתי תגובות שלא הייתי עדה להן בבית, גם בסיטואציה איתי אחרי תקרית החלב, כשאמר למאיה (בצלאל), 'אם היא פונה אליי עכשיו אני שותל אותה'".
אמא שלך כתבה בתגובה לאמירה הזאת פוסט, הגדירה את ההתנהגות הזאת כאלימות.
"אני לא יכולה להגדיר את ג'קו כאדם אלים אבל אני כן יכולה להגיד לך שהיו לו המון יציאות אגרסיביות על סיטואציות מאוד זוטרות. חלב. טוסט".
חששת ממנו בבית?
"מעולם לא חששתי שהוא יעשה לי משהו או יתנהל בצורה לא רציונלית, אבל התגובות שלו היו לא פרופורציונליות. הוא היה מאוד זעוף והיה מאוד קשה להתקרב אליו גם ברמה החברית, מאחר שהוא פשוט שפט אותי. גם ניהלנו שיחה על זה בבית שלא שודרה, שבה ג'קו סיפר לי שמהשנייה הראשונה הוא שפט אותי על סמך זה שאני הבחורה הכי יפה בבית, על סמך ההתעסקות שלי בבגדים ובאיפור והוא מהתחלה לא היה מוכן לשמוע אותי. הוא אמר, 'חיפשתי אותך כל הזמן בקטנות, ומי שמחפש מוצא'. הוא באמת הביע חרטה. אחרי יומיים קרתה תקרית החלב והבנתי שאי־אפשר לצאת ראש עם אדם שמהתחלה סימן אותך ומחפש אותך וגם הצהיר על זה. בהמשך אמרתי לעצמי שלא אתן לו סיבות לבוא אליי בטענות. החלטתי שאני עושה מאמץ למען כלל דיירי הבית ומפסיקה לצבור קנסות".
ואכן יש שהרגישו שבאת לנופש. צברת קנסות על שינה באמצע היום, לא ניקית, לא יצאת מדמות הצפונבונית.
"תקשיבי, ניקיתי כמו שלא ניקיתי בחיים! הייתה סצנה שכולם מנקים ואני מכינה לעצמי ביצת עין. אף אחד לא טרח להראות שרגע לפני זה סיימתי לנקות את השירותים על ארבע עם סקוץ' ואקונומיקה ועשיתי הפסקה לאכול. זה ריאליטי. ואם זה הנזק שיצאתי איתו מהתוכנית אז אני רגועה ושלמה עם עצמי. ברוך השם יצאתי בסדר, ואפילו בריאה בנפשי".
ואולי גם קצת בקראש?
"אני מניחה שאת מתייחסת לעומר ברזני".
כמובן. לא רק אורן חזן שם לב למתח המיני ביניכם.
"בתוך הבית את קצת מאבדת פרופורציות. לא היה בינינו שום דבר אינטימי או מיני, אני מודעת לעובדה שיש לו בת זוג שיושבת וצופה בתוכנית מבחוץ. אבל אני מטבעי בן־אדם פלרטטן וגם עומר, והיו סיטואציות שבהן הצליחו להציג את זה כאילו יש סיפור בינינו. אני יכולה להבין איך זה היה יכול להתפרש כאילו יש מתח מיני, גם הצחוקים שלנו וההשפרצות בבריכה ומלחמת הכריות והטיזינג בצחוק יכול להתפרש כמתח, אבל בתוך הבית ידענו שזו חברות טובה לכל עניין ודבר. עומר היה בשבילי חבר טוב, הוא אחד הפייבוריטים שלי לזכייה".
לא נראה פפראצי שלכם בדייט בעוד שבוע?
"כשהוא ייצא החוצה הוא מאוד ירצה לראות את בת הזוג שלו ולחזור למשפחה שלו. אני מאמינה שנתראה באופן חברי וידידותי בלבד".
ואם לא הייתה לו חברה?
"אני לא יודעת. נבר סיי נבר".
ומה הסיפור של אורן חזן?
"אורן חזן הוא הבייבי של ההפקה. כי בואי נודה באמת, אין עונה בלי אורן חזן. הוא עשה את העונה".
על חשבון לא מעט דיירים, ובמיוחד דיירות.
"אין ספק שהיה איזשהו אופן שיטתי של פגיעה בנשים בבית מצד אורן. מעבר לריבים המאוד־קשים שהיו לו עם אנשים, הוא ייחס לעצמו איזשהו כוח בבית שנתפס בעיניי כמאוד שגוי, כמו לשבת בראש השולחן ולהורות לי עם האצבע איזו מנה להביא לו בלי להגיד תודה או בבקשה או כלום. בשורה התחתונה הוא לא איש רע. אני יכולה להגיד שהוא קצת שוביניסט, קצת משוגע, וגם קצת ילד קטן בהתנהלות שלו. מאמינה שייצא לנו לדבר גם אחרי העונה".
× × ×
בשנתיים האחרונות, כאמור, גיאור היא מסוקרת וגם מסקרת. במפתיע, היא מעדיפה לשבת בצד המאזין ("יותר קל ונוח לי להוביל את השיח מאשר להיות על הגריל"). ייתכן שזה קשור גם לעובדה שאור הזרקורים החמים והנעים מגיע גם עם חיטוט בפצעים, ובמקרה של גיאור, שגדלה כבת יחידה של הורים בפרק ב' (לכל אחד ילד מנישואים קודמים), מדובר בסכסוך משפחתי מתמשך. זה שנים שאמה לא מדברת עם אחיה הבכור, שהוא אביו של גיאור מסוקר אחר, גיא. האתרים מיהרו לדווח על נתק בין רומי לבן הדוד המפורסם ואשתו, הדוגמנית ואושיית הרשת לירן כוהנר. "אני חייבת לעשות סדר בנושא גיא ולירן", היא פוסקת; "אני מתה על בן דוד שלי, הסכסוך הוא לא ביני לבין גיא אלא בין ההורים שלנו. הם לא מדברים כבר כמה שנים טובות אבל יחד עם זאת אנחנו, הבני דודים, בקשר סבבה. זה נכון שאנחנו לא מתראים על בסיס יום־יומי ולא מתקשרים באופן שוטף אבל אין בינינו דם רע".
גיא ולירן פעילים ברשתות החברתיות אבל לא הביעו תמיכה כשנכנסת לתוכנית.
"אנחנו לא בקשר שוטף ואולי מתוך המקום הזה הם היו פחות מודעים, פחות ראו. ההורים שלנו מסוכסכים, אנחנו רק נגזרת של הסכסוך".
מבאס.
"כן. ההפסד הוא שלנו כמשפחה. הייתי מאוד שמחה לקרב לבבות במשפחה שלי ולאחד את כולם. אולי תהיה הזדמנות".
יהיה גם עוד ריאליטי?
"כרגע לא, אבל הכל פתוח".