השבתה בחברת ק.א.ל: לפי טייסי החברה, ק.א.ל הפסיקה להפעיל את הקווים להונג־קונג וסין על רקע הכוונה לזמן לשימוע לפני פיטורים 23 טייסים בעקבות סכסוך על אי־הקלה בתנאי הבידוד שלהם כשהם חוזרים מטיסות לסין ולהונג־קונג. לטענת העובדים, החברה הכריזה שתעצור טיסות מהונג־קונג ומסין אחרי שהעובדים עצרו את אחת הטיסות בעקבות סכסוך עבודה שקשור ביעדים אלה. כעת העובדים הודיעו שיעצרו בתגובה את הטיסות מישראל.
לטענת גורמים בענף תהיה להשבתה השפעה לטווח קצר על הגעת חבילות לישראל. "יש חלופות", אמר גורם שעובד מול סין, "אבל זה מתווסף לבלגן בנתב"ג, למחסור בשליחים ולבעיות בשילוחים בים ובאוויר".
גורם בחברה אמר: "אין טייסים של חברה אחרת בעולם שטסו רק ליעדי בידוד. אנחנו רוצים נוהל מסודר. עברנו ל־48 שעות בידוד. אלה ימים שאנחנו סגורים במלון".
ועד הטייסים: "ביקשנו נוהל מסודר לשהיות בבידוד כדי שהטייסים יוכלו לדעת שהם יכולים לחזור הביתה למשפחותיהם אחרי זמן סביר".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "הזדעזענו לשמוע על תנאי הכליאה של טייסי ק.א.ל. בסין. נגן עליהם בכל האמצעים".
מק.א.ל נמסר: "החברה בוחנת את דרכי הפעולה האפשריות ומקווה למצוא פתרונות".
בתוך כך ביקש נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר משרת התחבורה מירב מיכאלי להקל על העומסים במסופי ממן וסוויספורט, לצד העומסים בנמלי הים. "צוואר הבקבוק מסכן את המרקם התקין של עסקים רבים. יש צורך לנקוט פעולות לצמצום העומסים. הפתרון הוא העסקת עובדים נוספים, הרחבת משמרות והרחבת קטגוריית עבודה מועדפת לחיילים משוחררים".