הטרנד העולמי של אופנת יד שנייה תופס תאוצה בעולם ועכשיו גם מגיע לרשתות הגדולות בישראל. רשת סטורי, היא רשת האופנה הראשונה בישראל שפותחת חנות יד שנייה בשם Story Second. בחנות החדשה תמכור הרשת המצליחה פריטי אופנה ואקססוריז יד שנייה שיסוננו ויטופלו על ידי צוות הרשת. הכוונה, בהמשך להרחיב את מחלקת יד שנייה לשאר הסניפים ואם המיזם יצליח אפילו להקים רשת חנויות נפרדת.
בסטורי מתכוונים לקלוט פריטי יד שנייה לאחר סינון מלקוחות ועבור פריט משומש יתקבל המוסר קופון בשווי של 30 עד 100 שקל לקניות בחנויות סטורי. בנוסף ימכרו פריטים שהיו בהפקות אופנה או עם פגמים קלים מאוד. תופרות יהיו זמינות למבקרים אשר ירצו לרכוש פריט ויזדקקו לתיקון. החנות הראשונה של Story Second תפתח ב־20 לדצמבר בקומה התחתונה של חנות Story בכיכר דיזנגוף שבתל־אביב.
באירופה התופעה של רשתות יד שנייה הן כבר דבר נפוץ. Episode מאמסטרדם היא רשת גדולה לביגוד יד שנייה עם סניפים בפריז ובקופנהגן, רשת H&M העולמית רכשה 70% מסטארט־אפ בשם SELLPY, פלטפורמה מקוונת לאופנה יד שנייה, ובארה"ב פועלת אחת מזירות המסחר המקוונות הפופלריות ליד שנייה - פושמארק. אתר פופולרי נוסף בארה"ב הוא THREDUP ששולח למעוניינים, שקיות איסוף לבגדים לפי קטגוריות. שליחי האתר אוספים את הבגדים מבתי הלקוחות, שמזוכים בתשלום רק לאחר המכירה.
מדובר בקטגוריה שבעבר הייתה זניחה והיום כחלק מהרעיון של כלכלה שיתופית ־ מוערכת רק בארה"ב ב־24 מיליארד דולר.
אורי רייז, בעלים ומנכ"ל רשת סטורי, אמר: "הצוות שלנו עשה ממש אוצרות לפריטי אופנה יד שנייה, שהם היו רוצים לראות בארון שלהם. זה התחיל משיחות משוב עם לקוחות בעיקר מדור ה־Z, שמודע לקיימות ולזיהום של תעשיית האופנה המהירה. זה חלק מהרצון לחזק את האחריות שלנו כחברת אופנה. מכירת בגדים קיימים, אחרי טיפול בהם, היא התצורה הכי מזוקקת של קיימות. סטורי סקנד תתרחב לשאר הסניפים (16 סניפים כולל סקוטש אנד סודה)".