WhatsApp FaceBook send e mail
ראובן שוורץ

גולדהאר התקשר לזהבי והציע לו: "בוא למכבי ת"א עד הפרישה"

השיחה המפתיעה: הבעלים הקנדי, שלא נוהג לדבר עם שחקנים, פנה בעצמו לחלוץ איינדהובן לגבי העונה הבאה • ההצעה: כמיליון דולר בעונה על פי הערכות, כולל הסכם שיווקי ותפקיד בכיר במועדון • ההתלבטות: זהבי מחזיק בהצעות נוספות, אבל המשפחה לוחצת עליו לחזור לארץ

נדב צנציפר
01.02.22

האם אנחנו לפני רעידת אדמה בכדורגל הישראלי? מיץ' גולדהאר התקשר בימים האחרונים לערן זהבי והציע לו לחזור למכבי ת"א בקיץ הקרוב – כך נודע ל"ידיעות אחרונות".

 

לבעלים נמאס כנראה להשקיף על מכבי חיפה והפועל באר־שבע מלמטה, והוא רוצה לחזור למשחק. ההצעה לחלוץ איינדהובן, שגם בגיל 35 עדיין ייחשב לשובר שוויון בליגת העל, היא עד הפרישה וכוללת אפשרות להמשיך בתפקיד בכיר במועדון.

 

לראשונה מאז שזהבי עבר לליגה הסינית לפני חמש שנים וחצי, קיבל כוכב הנבחרת פנייה ישירה מגולדהאר – מה שמראה על רצינות הכוונות של הקנדי. על פי המקורבים לשני ההצדדים, השיחה הוגדרה כטובה מאוד. כבר בחלונות האחרונים הועלתה האפשרות שמכבי תפנה לשחקן, אבל מעבר לגישושים ולמסרים לא הוגשה הצעה רשמית, ובטח לא הייתה יוזמה ישירה של הבעלים.

 

אגב, עם העזיבה לסין נוצרה בין גולדהאר לזהבי מתיחות על רקע הסחבת בעסקה עם גוואנגז'ו והעלאת תג המחיר שהגיע לשמונה מיליון דולר. לאחר מכן יושרו ההדורים והשניים סיכמו שאם מכבי תחליט להחזיר את החלוץ, המו"מ ייערך ישירות מול גולדהאר.

 

כסף גדול. יחסית

 

הקנדי לא נוהג, כאמור, לנהל בעצמו מגעים עם שחקנים, אך הפעם הוא החליט לפנות לזהבי בעצמו כדי לשכנע אותו לשוב ארצה. זהבי משתכר באיינדהובן כשני מיליון דולר יחד עם מענקים, ובהולנד משוכנעים שלא ימשיך לעונה נוספת. החלוץ מודע לכך שלא יוכל לקבל סכומים בסדר הגודל שהתרגל אליהם בשנים האחרונות, ועל פי גורמים במכבי מדובר בחוזה שמעורך בכמיליון דולר לעונה, כולל מענקים, תפקיד ניהולי/מקצועי אחרי שיפרוש ושיתוף פעולה שיווקי, כפי שמקובל אצל כוכבים גדולים באירופה, כלומר אחוזים ממכירות מרצ'נדייז.

 

המאמן מלאדן קרסטאיץ' היה רוצה לראות את זהבי נוחת בארץ כבר בחלון הנוכחי, אולם הוא יישאר בהולנד עד לסיום העונה ואז יקבל את ההחלטה. "עצם העובדה שגולדהאר פנה בעצמו ולא דרך גורמים אחרים גרמה לזהבי להבין עד כמה הוא רציני לגביו", אמר גורם המעורה בשיחות. "הבוס רוצה להחזיר את האליפות, אבל לא רק. הכוונה שלו היא להפוך את זהבי לאימפריה שיווקית".

 

ביקור מקדים

 

השיחה הדרמטית מגיעה שבועיים לפני שזהבי ואיינדהובן יארחו את מכבי ת"א בשלב הנוקאאוט בקונפרנס־ליג, כאשר כעבור שבוע הכוכב יגיע למפגש עם הקהל הצהוב בבלומפילד. יש לציין שהחלוץ רשאי לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות, מאחר שהוא מסיים חוזה בתום העונה.

 

זהבי הגיע בימים האחרונים לארץ, בין היתר על מנת לחגוג יום הולדת לרעייתו שי. משפחתו מאוד רוצה לחזור לישראל ולוחצת עליו לסיים את הפרק בחו"ל אחרי שש שנים מוצלחות מאוד מעבר לים.

 

לזהבי יש כמה חודשים כדי לקבל החלטה אם ללכת בעקבות כוכבים כמו איל ברקוביץ', יוסי בניון וחיים רביבו שחזרו לעונות פרישה בישראל. בראיון ל־"7 ימים" לפני מספר שבועות הבהיר החלוץ כי הוא לא פוסל את אופציית הקאמבק, למרות הניסיון הפחות מוצלח של קודמיו.

 

אופציה נוספת היא מעבר לארה"ב, כאשר דובר בין היתר על אינטר מיאמי ולוס־אנג'לס גלאקסי, אבל הצעה רשמית עדיין אין. זהבי לא פסל לגמרי את האפשרות להמשיך באירופה, למשל בקבוצת מרכז טבלה בספרד. בינתיים הוא מחזיק בהצעה מאולימפיאקוס היוונית, שתשחק בעונה הבאה בליגת האלופות.

 

זהבי וסוכנו רונן קצב יגבשו החלטה בתקופה הקרובה. בסביבתו הקרובה של החלוץ הבהירו: "ערן אמר לנו שהוא יבחן אפשרויות בארה"ב ובאירופה, אבל לנו נראה שעם ההצעה המפתה שקיבל מגולדהאר, יש סיכוי גבוה מאוד שנראה אותו בעונה הבאה לובש את המדים של מכבי ת"א, ואולי מחזיר אותה למקומה הטבעי. הוא אמור להשיב להצעה כבר בחודש הקרוב".