WhatsApp FaceBook send e mail

בנק ישראל: לא מרוצים מההמתנה הארוכה בסניפי הבנקים

על פי סקר שערך הבנק המרכזי: הרוב מרוצים מהבנק שלהם והיו ממליצים לחבר לפתוח חשבון באותו בנק

מאת גד ליאור
14.03.22

רוב לקוחות הבנקים מרוצים למדי מהבנק שבו הם מנהלים את חשבונותיהם, אולי דווקא בניגוד למה שטוענים שוב ושוב לקוחות, כאילו הבנק לא מטפל בענייניהם לשביעות רצונם. סקר שנתי שערך הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מגלה, כי רוב הציבור, 57% מהלקוחות, אף היו ממליצים לחבר או לבן משפחה לנהל את החשבון בבנק שבו הם מנהלים את חשבונם. עם זאת, אי־שביעות רצון עיקרית קיימת מזמן ההמתנה עד לקבלת שירות מבנקאי בסניף, כאשר רק 38% מרוצים מהמצב.

 

על פי הסקר 90% מהלקוחות מרוצים מרמת השירות ומרמת האפליקציה שהבנק מציע להם באתר האינטרנט ובטלפון הסלולרי, שיעור גבוה במיוחד, אולם יש לציין כי לא כל הנשאלים השיבו על שאלה זו. נתונים אלה דומים לנתונים מסקר קודם ב־2019 (91% היו מרוצים אז).

 

84% מהלקוחות שענו על הסקר מרוצים גם מרמת השירות שהבנק מציע להם במכשירים האוטומטיים של הבנק. הבינלאומי צועד בראש עם 92% לפני מזרחי טפחות עם 91%. סוגר את הרשימה בנק לאומי עם 72%.

 

62% מהלקוחות, עם זאת, דווקא אינם מרוצים ממשך ההמתנה עד לקבלת שירות מבנקאי בסניף, לעומת כ־64% בסקר 2019. נתון זה הינו הנתון הנמוך ביותר בסקר ובבנק ישראל ציינו כי הוא "מחייב בחינה וצעדים לשיפור מצד המערכת הבנקאית". בנק מזרחי טפחות ובנק מרכנתיל מובילים כאן עם 55% בלבד, לפני הבינלאומי עם 41%. אחרון בנק יהב עם 29%. המפקח על הבנקים יאיר אבידן: "לקוחות הבנקים זכאים לקבל שירות איכותי, הגון ובעל סטנדרטים גבוהים. הסקר מאפשר ללמוד על השירותים בהם הרמה איננה מספקת ויש צורך בנקיטת צעדים במטרה לשפרם".