WhatsApp FaceBook send e mail
צ'יריו

דיפלומט נגד קוקה קולה: תייבא את מותג העגבניות האיטלקי צ'יריו שיתחרה במוטי

נווית זומר
12.04.22

חברת דיפלומט בשליטת נעם וימן, ממשיכה להתרחב בתחום המזון ופותחת חזית איטלקית מול קוקה קולה: דיפלומט קיבלה את הזיכיון לשיווק ולהפצה בישראל של מותג מוצרי העגבניות האיטלקי צ'יריו (CIRIO) שבבעלות קואופרטיב של 14,000 חקלאים איטלקים.

 

המותג נחשב באיטליה כמתחרה העיקרי של מוטי (MUTTI), המיובא לארץ על ידי חברת רסטרטו, שבעליה הם 50% קוקה קולה ישראל, המחזיקה באופציה להגדיל את אחזקתה ברסטרטו ל־100%.

 

יש לציין כי בזכות קוקה קולה, כוחה השיווקי האדיר ותקציבי הפרסום שהושקעו במוטי מאז נכנסה קוקה קולה לחברה – הנוכחות שלו על מדפי הסופרים, בענף המסעדות ובתי הקפה, הפכה בולטת מאוד. לאחרונה עלה שמה של רסטרטו כמי שדרשה העלאת מחירים עד 40%.

 

דיפלומט היא חברת ההפצה הגדולה ביותר בישראל למוצרי צריכה שמפיצה בין היתר את חיתולי פמפרס, קטשופ היינץ, ג'ילט, טונה סטארקיסט ועוד, ומפעילה את חטיבת דיפלומט קולינרי המספקת מוצרי מזון גם למסעדות ולמלונות המגיעים לכל נקודת מכירה. הציפייה כעת היא לקרב ראש בראש בין שתי הענקיות. מותג איטלקי נוסף, אבל קטן בנתח שוק - הוא "גרנד איטליה" המיובא לישראל על ידי ויסוצקי.

 

צ'יריו הוקם בשנת 1856 והוכרז כמותג היסטורי על ידי הממשלה האיטלקית (גם המותג מוטי ותיק והוא בן 120 שנה). צ'יראו משווק בלמעלה מ־80 מדינות.

 

שוק רוטבי העגבניות בישראל מוערך ב־376 מיליון שקל ומוטי תופס כ־16% ממנו לאחר היצרניות הישראליות יכין ופריניר. במוצרים מסוימים, כמו פסטה בבקבוק, מגיע נתח השוק של מוטי ל־63%.